Thursday, March 4, 2010

liten oppsummering på sist og denne veko..=)

Her kommer ein liten oppdatering på ka som har skjedd den siste veko, systematisk og sånne ting gidde eg kje so da e berre te å holde seg fast i svingene og prøve å følge med=p
Eg har begynt å lese bøker her nede sio me kje har so veldi stor tilgang på nett eller tv, lest 3 bøker allerede!!! Den siste boka va dagfinn enerly sin bok, veldi fin og sterk bok, anbefale alle å lese den! I den boka hadde han et fantastisk sitat som eg føle e veldig passende for meg og får virkeli teste her nede i Zambia! ”lært at tolmodighet er ein helvetes ting!” og ”gi meg tolmodighet, men gi meg det kjøpt!”. I zambia e da folkene som styre klokka, og kje som i europa og vesten der klokka styre oss. Ganske interessant å oppleve, men frykteli irriterende og frustrende til tider, men ka kan ein gjere med det.. T.I.A. ( time in Africa) har blitt eit velkjent uttrykk for oss her nede, eller F.T.I.A. (fri tolking;)) når me blir utolmodige og lei=p
Fått ny favoritt forfatter Camilla Läckberg, ho skrive fantastisk bøker! Alle bør lese bøkene hennes!


Gateselgere er noko me ser daglig og dei er veldi påtrengende og gjer seg kje med det første, litt lei, men e no da som er dagliglivet her nede, dei gjer det dei må for å få litt penger til mat. Emmanuel som er gateselger, som eg traff med grenso mellom Zambia og Zimbabwe den lørdagen et tok et par svalestup 111 meter ned. Han sku selge meg ein peng seddel 100 billion trillion dollars(suvenir i fra Zimbabwe når dei hadde dei penge seddlene i bruk), etter mykje pes i fra han side og masse nei i fra mi side, fant han ut at da kje va visst, han stod å såg på når eg hoppa alle 3 gongene, og va skikkeli koseli når han hadde slutta å mase! Det resulterte i at eg kjøpte eg smykke av han, the diving jewlery, for dei som har hoppe i strikk ved victoria falls, ganske fornøyd med det smykke =D hehe;)
Dagen før dette, hadde me grillings heime på Willma, og der har gruppa fått faste som står med grillen. Det er grillmester Maren, assistent Stine og hjelper Carina. Me e nåken flinkiser på grillinga, har til og med klart å få fyr i grillen uten hjelp i fra Mamma Alice=) Maren tar seg av mais kolbene, som alltid er utruli gode! Eg har blitt ein kløpper på grilling av kjøtt, kan bli bra dette te sommeren, eller sommeren i Norge, for her e det sommer=p tihi;)
På valentines day va eg, renate og juliane ute å spiste på Rite pub & grill i by’n, god mat men tar 2 timer for å få maten, og det e ikkje overdrivelse! Men alle zambierene i by’n va tydeligvis der òg for å feire valentines day, (merk: kje me, me va sultne!!!) dei fleste kledd i rødt, som e vanli for denne dagen, og alkohol va stor konsum av. Dette resulterte i ein situasjon i båsen ved siden av oss, der to mannfolk blei litt for hissige, litt knuffing, knusing av ølflasker, nett som å vere på Meieriet, fekk nesten litt heimfølelse der eg satt=p
Og når me endeli hadde fått maten og drikko vår, og hadde spist litt, fant renate ut at den va kje hennes vannflaske som stod ved siden av henne, og at hennes flaske var vekke. Hmmm.. litt mistenksom, og det blei kje mindre mistensom når ein halv shabby mannabein komme å traskande forbi kvart 5te minutt og ser om ho hadde drukket nåken va flasko.. toskaskap på høgt nivå, prøve å yppe med oss, neh..

I tillegg har Willma ein ekstra beboer her som me kje blei opplyst om når me flytta inn, ganske forståeli sio me kje kan sjå denne vedkommende berre sjå kan han/ho gjer og kje minst høyre=s natt til måndag, 02.50 blei døro revet opp og 3 jenter våkna med store gløgger(vidåpne auger for dei som kje forstår dialekt språket mitt=p) og lurte på ka i h….. aom foregår, renate hadde sett rett ut i det døro blei revet opp og såg ingen som kunne ha tatt opp døro, og det e sopass lytt at det går an å høyre viss nåken går i gangene. I tillegg såg me nabo døro bli lukka kjapt, eit rom der ingen bur eller bruker, spooky!! Før eg hadde tenkt so reiste eg meg og gjekk å lukka døro, hadde eg vore litt meir vakne og dei såkalla hjernecellene mine begynt å virke so hadde eg nok blitt igjen i sengo, gjømt unna lakenet og myggnettingen! Der låg me 3 stk, og ingen bevegde seg eller sa nåke før me sku stå opp kl 7 på mårningen, lite søvn den natto, og det skumleste for min del var at ein eller gong i 4 tio so va det nåken som stod rett ved siden av meg å kviskra i øyra på meg, då va da kje sjangs for søvn for min del, for det stod ingen ved siden av sengo mi, berre renate som låg i ei seng 1 meter unna meg.. merkelige ting som skjer på willma av og til. Den same natto og til same tidspunkt våkna 5 andre, enten skrikende eller hørte dører som blei revet opp, veldi merkeli natt!

Eg kan jo kanskje begynne å snakke om det som me e her for, jobb og praksis;) hehe … no har me vore 3 ½ veke i praksis og ting begynner å gå seg te! Den første veka gjekk for det meste å sitte på kontoret frå 9 te 5 og sjå i veggen, fant fort ut at me kunne ta bøker medp å jobb so hadde me vert fall nåke å gjere, og etter kvart innførte eg dillemma leiken og adjentivfortelling=p litt moro må me ha, veldi gla for at dei på kontoret kje kan norsk av og til;)
Men no har det virkeli tatt seg opp, me får vere med ut i felten til ulike skuler, litt institusjoner som Ray of Hope som tar til seg gatebarn og hjelper dei med husly og mat! veldi mange gatebarn i Zambia og særli Livingstone, ligge på ”2. plass” når det gjelder gatebarn i Zambia. Veldi trist å sjå, små barn som forsatt skal kunne føle seg trygg og leike og vere bekymringsløs, at dei faktisk må bu på gata og tigge til seg litt peng eller mat for å overleve..!!
Elles er me på kontoret, sitter å observerer samtaler mellom sosial arbeider og klient/bruker, og me har fått lov til å skrive bursary, søknad om økonomisk støtte til høgere utdanning, der må me virkeli spørje om personlige ting, va ganske vanskeli å begynnelsen, men no går det veldi grett, som òg er litt skremmende..
Mr. Kawana som er veilederen vår, eller den sosial arbeideren som va so heldig/uheldig å få 4 stk hengende etter seg i 8 veker=p han meine eg e Mor Theresa i mannlig form, han har et hjerte av gull og jobber seg i hel, jobber døgnet rundt og å kunne hjelpe flest muli, og det at han kje e den meste effektive men so aboslutt den meste hengivende i sin jobb!!!=)

Ein av dagene va me på field trip for å levere nåken gatebarn tilbake til familiene sine, det var innerste afrika me va i, og det va jordhytter og stråtak, virkeli slummen. Då får du ein virkeli oppvekker og sjå korleis ein anna verden kan sjå ut…

Det e jo ein del mygg her nede, og eg har fått rundt om 60 myggstikk som eg kan telle på leggene og armene, klør i fanden i voldsk mykje!!! Uansett om eg sover med myggnetting og smøre og sprayer meg med myggspray, sprayer rommet so komme dei blodsugarane for å smake på blodet mitt, lure på om eg ska ta litt eddik i blodet mitt, so ska dei få smake på blodet mitt=p
Og det at me går ned i vekt her i zambia e pisspreik, her har dei sukker i all mat, og low fat mat innholde vert fall et halv tonn med sukker=p so kanskje eg må ty til trening og springing, men neh, går te jobb kvar dag, 30 min gange kvar vei, og tillegg ska eg og jolly (juliane) begynne å ta sit-ups og ryggøvelser, ska vert fall prøve=p

blei kje bildene denne gongen grunna elendig nett!!!

4 comments:

  1. Hei Stine,
    Hoeres ut som du virkelig faar oppleve mye i Zambia. Jeg var i Zimbabwe for 12 aar siden og stod aa saa paa de gale menneskene som hoppet i strikk ;-) Du er soeren meg toeff, men saa heter du jo ikke Breivik for ingenting...
    Klem fra kusine Anne

    ReplyDelete
  2. hehe, sant det, hette jo kje da for ingen ting ;) hehe! va sjuk opplevelse, heilt surrealistisk når ein ser elva komme imot deg i ein sinnsjuk fart og plusteli blir du dratt opp igjen, hadde fint kunne fått betalt for å gjere det kvar dag=p hehe! love it =D anbefales å prøve;)
    klem =)

    ReplyDelete
  3. martemoren@hotmail.comMarch 7, 2010 at 10:37 AM

    utrolig artig å lese, stinemor! jeg får nesten en litt sånn davu opplevelse siden jeg føler jeg har opplevd dette før:) thihi.. hvilket rom bor dere på? husker det var flere som opplevde rare ting på et av rommene så det var snakk om at det spøkte husker jeg. på det store rommet med to inngangsdører vet du. åssen står det til med bassenget på wilma forresten?? åhh har så lyst å ta turen nedover for å besøke dere!!! ikke glem å ta en mosi for meg når du får tid!! hils til alle sammen=) klemklem fra martemor

    ReplyDelete
  4. hei Marte=)vett du ka,kom på besøk, hadde vore kanon =D hehe;) me bur på det rommet med to inngangsdører, og har no fått opplevd litt av kvart, creepy te tusen! hatt nåken netter der me våkna av et eller anna so skjer, som normalt sett ikkje ska skje=p ein del dager der me komme ganske trøtt i tryne på jobb=p hehe.. men me har slått sammen dobbelsenga og enkeltsenga, og me sover 3 stk på rommet, so det har blitt nesten ein king size bed=p
    bassenget er oppe å går, men bruker det ikkje so ofte, reise som oftest ned på zigzag, basseng, mat og internett, lite som slår det, i tillegg te superhyggelige mennesker her, love it =)
    du asso, mosi blir ingen problem, det liker me veldi godt, og resepsjonen tjener godt på oss der=p hehe.. ska ta mange mosi for deg=D det ska eg gjere=)klemklem=)

    ReplyDelete