Saturday, February 13, 2010

Kem skrudde av himmelen?!

Då va praksisen begynt, ver t fall på papiret.. kan kje skryte over at me har gjort so mykje, men har fått innsikt i korleis det fungere, fått vere med litt ut på oppdrag og made commitment, vore med under brukar-møte, meste av det gjekk på tonga(provins språket her i Southern Province som Livingstone ligge i. Men veiledaren vår forklarte oss etterpå ka som hadde blitt sagt=) veilederen vår er mr. Kawana, ein hyggeli mann, ser veldi ung ut, so eg og Marianne har såtte på kontoret å fundert kvar dag om kor gammel han egentli kan ver, ser yngre ut enn meg?! Mr. Mono e sjefen vår på Livingston District Social Welfare Office, som kontoret vårt so fint heite! Og det e veldi gøy når brukere kommer inn, so blir me kalt Madam, veldi rart, men da ska eg nok bli vant med=p
Dei siste dagene har gått i å slappe av etter jobb, og prøvd å komme over at me kje har ferie lenger, men det gjekk jo kje so fint sio me fekk fri torsdag og fredag når alle sosial arbeiderene på kontoret reiste te Lusaka=p hehe.. ska kje klage, får prøve å jobbe litt på brunfargen, og begynne på den flotte oppgava som me ska skrive;)
Me har fått ein liten kompis her på Willma, ALF=D frosken vår som hopper rundt og koser seg, hopper og jager skyggen sin, veldi morsom å sjå på han, og han e jysla rask, plusteli e han der og plusteli e han vekk, litt urovekkande=p han har 3 andre froske-kompiser, dei pleie å stå innte ein vegg å slappe av mellom alle hopperundene og skyggejagingene sine..=p veldi søte!

so skjønn!! <3



Me har frosken Alf på kveldstid, men på dagen har me eyepookeren (eller nåke i den dur, øyenstikker, me e veldi flink te å oversette i fra norsk te engelsk=p), dei flyge rundt, nåke rett i murveggen andre over bassenget, og farli nær av og til!
Eine dagen hadde me grilling, Maren – grillingssjef, Stine – grillassistent og tar ingen ansvar;) me grilla maiskolber og kjøtt, rett og slett nydeli! Maiskolber komme te å bli et stort savn når eg komme tebake te norge, e so ufatteli godt her nede, nyplukka og herlige=D her e ein liten kontrast; isbada i sognefjord’n i januar, grilla i shorts og singlet i februar livet e herli folkens!;)
På onsdag hadde me vekkerklokka på kl 8, små uroli alle tre (deler rom med renate og juliane) gjennom natta, ganske forståeli sio da e 30 varme grader på rommet om natta. Men vert fall, 7.10 banker det på døra, ingen gidder å reagere fordi da e ”ukristeli” tidli, og eg har kje sjans te å få med meg nåke på det tidspunkt. Det banker på igjen, og alle tre klarer å karre ut av seg: ”jjaa!” respesjonsdamo stikker inn håve: ” joulianne haven’t paid for washing the clothes”. Ka faen, kunne kje venta te kl 8 når ho vett me ska på jobb kl 9, menmen, ho fekk no gitt beskjed men fekk no kje pengene før me gjekk på jobb, so jaudå=p det positive som skjedde i går, vert fall eg og reante syns da va veldi positivt, strømmen gjekk, me satt på rommet og hadde disco for oss sjøl og drakk mosi, so e farli god av og til=p etter ei stund sku me ut for å kjøpe røyk te renaten, opp ser me og verdens vakraste veggmaleri gjort av naturen va da me såg!!! Billioner på trillioner på sillioner på kvallioner og i mente!! Har aldri sett so mange stjerner nåke sinne, va heilt ubeskrivel nydeli, kunne lagt meg ned på bakken og sett opp hadde eg kje visst kor masse rart so kravle på bakken når da e kullsvart=p begge to mållause, og såg månebedåtten på kvarandre og lurte på om me hadde sett riktig, trur da e da nygligaste naturen har vist meg, ingen kan måle seg med det som blei visst den kvelden! Me va utstyrt med lommelykt for å finne veien bort til ”kiosken” på hjørna, småskvetne gjekk me bortøve sandveien, såg minimalt og håpte me kje sku treffe på nåke som kunne skremme livskiten ut av oss, men jammen ska eg sei dåke at overlevde gjorde me utruli nok=p hehe;) i det me sku sette oss ned for å nyte himmelen når me va komt tebake te Willma, skrudde himmelen seg av og lysene seg på, har aldri vore so skuffa over å få tebake strømmen igjen!! Va berre ein million stjerne i stedenfor billioner på trillioner på sillioner på kvallioner og i mente!! Veldi skuffa, so eg og renate går no å gleder oss til neste gong strømmen blir vekke, og forhåpentligvis det blir på kvelden, slik av me kan sjå den nydelige himmelen igjen!!=)

dei på willma hadde tent lys ut i gang te oss, veldi koseli=)

Seinere på kvelden stakk eg, renate og juliane på west five, stedet te Tony, for å drikke mosi og spele bilijard! Der møtte me ein som heite Robert, og han ville gjerne prøve snus, etter ein god del forklaring om at dette va lovlig og at han kje sku svelge det, so prøvde han det. Han sank sammen som om han hadde røykt ein spesiell plant, og såg ut som han va på vei vekk på ei rosa sky=p 5 min etterpå ser han forskrekka på meg, han hadde svelgt snusen, og eg kunne kje dy meg i å kødde litt=p mohaha;) eg sa at det va veldi farli, og at han måtte reise på sjukehuset for å få den operert ut! Hahahaha, kanskje litt slemt, men hysterisk morsomt=p haha! Tok ein halvtime for å få han til å forstå at eg berre spøkte, stakkar lille rare mann=p hihi=p

veldi god øl;)

I dag, torsdag, hadde me fri og fant ut me sku bort til ZigZag som har blitt vår andre heim, med utruli hyggeli eiger som lar oss få lov å bruke bassenget og nettet, mot at me kjøpe drikke eller mat, nåke som kje e nåke problem sio da e ganske billig der og maten e nydeli=) me har låge å slikka sol som på eit tidspunkt eg trudde sku gjere meg om te ein baconskive, ufatteli varmt, men herli, bedre enn snødriv og kulde=p og dette e KJE tull, me har gjort skulerelevante ting i dag, og levert inn tidsnok!! Hoi hoi hoi, e kje berre ferie, me e litt skuleflinke òg;) hihi;)

Seinere på dagen såg renate ein eddis (edderkopp), som ho har stor fobi mot, men holdt seg veldi roli, ganse flink, men eg har jo sagt eg ska ta edderkoppen so tar ho slangene. Tingen e jo at da e ein del edderkopper her, og lite slanger(veldi happy for det) men eg har jo ein god del oppdrag då=p og i dag møtte me på den største me har sett til no, fram me sprayboksen, drog med meg juliane ut i gangen for å utføre oppdraget, renate oppretta nødutganger og sto halvgjømt innpå rommet. Sprayinga begynte og idioten sprang jo, forståeli nok=p han runda hjørna og me titta forsiktig rundt for å sjå ka so skjedde, der ser me stakkarsen kravle seg saman, og henger etter et bein….
IIIIIIKKKKKKKKKKKKKKK/ HHHHHHHHYYYYYYYYYLLLLLLLLL
edderkoppen datt ned og eg og juliane sprang inn, smalt igjen døro, hoppa over begge sengene og lo oss halvt i hel pga reaksjonen vår=p ka kan ein dau edderkopp gjere oss=p men me fjerna den og renate kan sove litt tryggere i natt=) oppdrag utført;)
Fredagen gjekk i å ta det roli, drikke litt mosi og spele maxi yatzy som eg har funne ut at eg kje e so god i lenger, men med litt trening her nede, so ska da nok gå seg te;)


ein modell av victoria falls.


bussen som henta oss!

Lørdagen derimot har heile gjengen gleda seg te i 2 veker no, VICTORIA FALLS – Mosi-oa-tonya (som betyr: the smoke thats thunder). Me har besøkt et av verdens 7 underverker, og etter å ha vore der kan eg skjønne koffor!!! Va stjerner i augene mine, va so nydeli, Fossen møter fossen, eg hadde kje nåke å stille opp med mot den fantastiske fantastiske fantastiske fossen!!! Gu’ betre!! Me hadde gjort ein deal med dei zambiske vennene våre som har vore i Norge, dei skaffa transport og billig inngang for oss, og me tok dei med på turen=) når me kom sku me ned å sjå på boiling pot, da va ein lang og nervepirrende tur. 405 trinn ned, egentli grett, litt verre på veien opp, men fekk trimma!

på vei ned te boiling pot

Men dette her va jo midt inn i skauen eller bushen, og i bushen har eg blitt fortalt at slangene holde te, og at eg i det heile tatt gjekk ned i nåke eg definere som bush e ganske utruli! Anspent te tusen og oppmerksom på alt som bevega seg=p Halvveis nede stoppe plusteli alle, og nåke seie slanger, så sto eg meir eller mindre oppå Carina, og vurderte kor lang tid da e muli å komme seg opp på toppen igjen, men etter litt fram og tebake va da ”berre” ein krokodille;) når me hadde komt ned såg me the Zambezi river, ligg av røykskyen i frå victoria falls, og me såg bruo eg ska hoppe i frå, 111 meter rett ned, tredje høgste i verden=D holy clap!!!

Etter å streva oss opp på toppen igjen, va da avgårde te å møte underverket! Va fullstendig mållaus, va heilt utruli!! I det fossen treffe elva langt i pokkerivold der nede, so skyter vatnet opp igjen pga det e so stort trykk! Og for å sei det sånn, va kje vits i å dusje, det fekk me der! Me va kliss gjennom våt, og eg elska kvart sekund av den fossen!! Såg ut som ein unge som hadde fått godteri på ein ukedag med det gliset eg hadde rundt munnen=D LOVE IT!!! E vanskeli å beskrive korleis det va, men dåke får sjå nåke bilder her, og so kan dåke gange det med 100 for å få den følelsen eg hadde når eg stod der!!





heilt nydeli regnbue!!!


kan skjønne koffor dette e kåra litt eit av verdens 7 underverk!!!

Enno om eg gjekk med njemi njemi smykke mitt, som ska beskytte meg viss eg datt ut i fossen, elve-guden ska visst ønske deg velkommen då, men victoria falls ser ut som ho har tatt eit offer, nemeli mobilen min, ein smule vått enno om eg hadde den oppi vesko mi, so eg trudde va vatnsikker, den gang ei! holde på å steike den uti sola no, so forhåpentligvis blir det tørr og funke igjen, eller so slite eg litt!!!!
Me va oppe der so elva renne ut i Victoria falls, like nydeli!!



Me møtte på et par søte ”små” baboons (aper, huske kje da korrekte ord for det), va ein meter eller nåke sånn i frå dei. Der satt dei so fint og ”posa” for oss=p so begynte dei å gå litt med oss, hehe, so skjønne=D litt skeptisk for om dei plusteli sku finne på å vere litt aggressive, men dei va snille=)



Avgårde igjen, og lunsj tid! Fant ein fin restaurant rett ved siden av fossen, der gjekk eg og Carina ut på krokodille jakt! Va ein lite vatn ved siden av restauranten og skilt som sa: be aware of the crocodiles. Måtte jo sjølvsagt gå å sjå om me fant den=p men nei, skuffande nok so gjorde me kje da! Men ei anna i gjengen sku å sjå, kom tebake og sa ho hadde sagt ho sett ein slange, som igjen va falsk alarm, men då va eg allerede på vei ut døra, og hadde veldi lyst å ete maten min i bussen! Etter ein del pusteøvelse og indre kamp,satt eg meg ned og spiste skjelvande maten min. Enno om da kje va ein slange der, so faen heller, berre å sei at da kan vere ein slange der skremme livskiten ut av meg! Glede meg kje te å møte på ein, då får dei sjå ein hystersik msungo (kviting)!!!=p



Elles so har eg fått meg ein beundrer på nakken, Tony! Han so kjøre oss rundt og vise oss plasser! Han har eg fått etter meg, vett no kje om da e heilt med i planene mine=p men han meine me e veldi like me to, eg litt uenig i den=p og at eg ska ver igjen i Zambia når dei andre reise heim te Norge, kan ver at nåken heime kje blir so veldi fornøyd med den beslutningen=p hehe… men dei so blei sint på han pga det kunne berre komme ned te Livingstone so sku ha ta dei med te Victoria Falls, so blei alt bra igjen!;) han e inne på nåke der, so dei so vil må berre komme=p hehe;)

no e da god middag og godt selskap i vente=) Live life to the fulleste!!;)

3 comments:

  1. herregud, uten e på slutten sjølvsagt!!!;)

    ReplyDelete
  2. so artig, gler meg te å lesa meir.. kose deg masse..kje gjer noke eg kje ville ha gjort:) hihihi viser bestemor kan ho ska legge igjen ein helsing te deg..

    giid <3

    ReplyDelete
  3. Så kjekt å lesa! Ser ut so du kose deg!
    Har vekentlege tura i postkassen din, foreløbig null fangst:)
    MArita

    ReplyDelete